tisdag 30 november 2021

Ja se det snöade och en ny julkudde




* Let it snow *

Skrockade lite för mig själv när jag placerade min nya julkudde med just den texten i fåtöljen. Någon snö på Österlen kan man ju knappast räkna med före jul. Kommer det snö så brukar det galet nog bli lagom till påsk när man precis räknat in våren och då blir det alltid smått kaos här...



Så döm om min förvåning när man slog upp sina bruna imorse och möttes av ett vinterlandskap.
Inte jättemycket men ett tunt lager snö var det allt som täckte marken.

Då fick man vara framme med kameran och dokumentera :-)
Man vet ju aldrig när det är borta igen. Det slaskar redan och den närmaste tiden ser det ut att bli en blandning av snö och regn om vartannat. Ingen höjdare direkt. Ska det komma snö kan det väl ändå få ligga kvar och ge lite julkänsla.



Solen tittade till och med fram en kort stund och så ljust det blev!
Kuddfodralet klickade jag hem från HM men det tog slut i ett nafs. Kanske finns i butik?
Jag gillar det jättemycket och perfekt match till soffan.



Jag har grejat och fixat och lagat mat till ett samarbete som skulle fotas idag så det har varit full fart i köket. När det var klart fick vi äta upp rekvisitan. Inte dumt alls.

Mannen har namnsdag idag. Ni vet om Anders braskar så slaskar julen och tvärtom. Vet inte riktigt hur vi ska tyda det när vädret. Just nu slaskar det på ordentligt. Hoppet om en vit jul kanske finns ändå!?

Ha en fin kväll vare sig du har snö eller inte!
Kram M 








Inga kommentarer: