måndag 15 november 2021

Ett nytt och så himla fint vitrinskåp





Hej hej, jag hintade ju om att något nytt hade flyttat in i vårt vardagsrum och ta daaaa - ett nytt vitrinskåp eller om vi ska kalla det skänk är på plats. Vi har letat efter något som skulle kunna ersätta den gamla vita skänken men inte hittat något som passade oss förrän nu. Och den gamla har flyttat in i gästrummet där den gör sig mycket bättre i sällskap med hörnskåpet i samma stil.

Vi ville ha ett skåp som skulle kännas både tidlöst och modernt på samma gång och ha både lådor och hyllor med dörrar med bra förvaring.



Så plötsligt dök det här vitrinskåpet från Chilli upp och jag föll pladask för den stilrena designen. Jag gillar det ljusa träet (vitvaxad ek) som ger en fin värme åt inredningen och så tycker jag ribborna i dörrarna är supersnygga. Elegant, nätt, snyggt och tidlöst - BAM.

Finns även med svarta ben eller helsvart.



Skåpet har touchfunktion i lådor och dörrar som gör att man öppnar och stänger mjukt utan beslag.

Som ni ser har jag smugit in en liten rumsgran. Kunde inte låta bli. Jag hittade den på H&M av alla ställen när jag var i Malmö förra veckan och slog till direkt. Vet att dessa kan vara ganska svåra att få tag i här ute och kosta en rejäl slant så detta var ett kap.



Annars då? Helgen har varit ganska lugn och skön. Firade min guddotter som fyllde tonåring i fredags men sen har vi mest myst hemma. Jag bakade saffransbullar fyllda med mandelmassa i lördags och OMG så goda dessa blev. Ska kanske lägga upp recept?

Idag har vi varit i Kristianstad och fixat pass. Inte för att vi planerar någon resa just nu men det känns ändå bra att ha ett pass ifall att.... Mitt gick ut för över ett år sedan.

Så passade vi på att shoppa lite sånt man behöver på Jula och Biltema när vi ändå var ute och körde. 
Fixade bland annat juteväv, bubbelplast och snören för nu är det hög tid att vintertäcka en del krukor.

Ha en fin start på veckan!
Kram M




Inga kommentarer: