torsdag 26 november 2020

Älskat julpynt och en magisk bukett




Igår tog ni ned jullådorna från loftet på förrådet. Åh den där känslan när kartongerna lyfts ner, den är bra härlig den! Kartong efter kartong bars in och locken lyftes av. Silkespapper vecklades ut och fram kom älskat pynt. Jag har egentligen inte jättemycket jag verkligen plockar fram men några favoriter som jag blir varm i hjärtat av år efter år.

Så jag tjuvstartade. Bara lite. Ljuslyktorna i form av snöboll och gran. På kampanj nu!
Älskar mönstret som bildas av hålen. Det här är verkligen mina favoriter.

Den lilla silverängeln och ljusmanschetterna från Svenskt Tenn.



Ser ni buketten? Har aldrig sett en sådan färg på amaryllisen tidigare. Den passar som hand i handsken till vår inredning. Buketten beställde jag från Blombruket som levererar hållbara buketter direkt hem i brevlådan! 



Blommorna kommer i en kartong tillsammans med instruktioner på hur man sätter ihop buketten och hur man sköter om den på bästa sätt. Vilket roligt koncept. De flesta blommorna håller hur länge som helst och så kan man bara byta ut själva snittblomman - i det här fallet amaryllisen.



Så här såg det ut när jag precis skapat buketten. Man kan testa en gång eller så kan man prenumerera på buketter. Ett underbart julklappstips tycker jag! Har en rabattkod också: JUL2020 ger dig 10% rabatt på din första beställning hos Blombruket.



Jag ska klicka hem en beställning till i veckan. Tänker att då behöver jag bara byta amaryllis när det behövs och sen har jag två jättemaffiga buketter som kommer vara hela julen. Älskar't.

Kram M <3



Inga kommentarer: