tisdag 31 mars 2020

Vår eller vinter?

Inlägget innehåller annonslänkar

Jag hoppas att min blogg ska få fortsätta sprida lite må-bra-känsla trots att världen skälver. Kanske få dig att koppla bort oroliga tankar om så bara för en stund.

Hitta små guldkorn som gör att man står ut. Fortsätta fixa fint hemma och i trädgården. Laga god mat och klä sig snyggt fast man jobbar hemma eller är ledig.


Finns det något mysigare än att krypa upp intill husväggen med en kopp kaffe när solen skiner?
Vända näsan mot solen och lapa lite D-vitamin. Efter den långa blöta vintern känns det helt ljuvligt.

Snygg till både byxor och kjol!




Nektarinens knoppar är sprängfyllda.



Den första blomman slog ut i helgen. Något sötare finns knappast. 
Men jag är orolig för de kalla nätterna.... Samma sak med vårt persikoträd.




Och igår morse vaknade vi till det här....
Första snön denna vinter och då kommer den 30 mars. Helt onödigt om du frågar mig.




Det här hade vi gärna haft i december men nu!?! Vackert förvisso men ändå...


Nu har snön smält bort och vi har åter en dag med strålande solsken och klarblå himmel.
Kanske jag ska åka och köpa lite fler penséer och plantera. De tål ju kyla bra om nu vädret skulle få för sig att det är vinter igen. För 3 år sedan var vi insnöade till påsk i april så man vet ju aldrig.

Kram M <3





Roar Biker Shorts / Roar Top / Hårspännen / Doftljus / Mobilskal / Kuddfodral / Pläd / Skor / Diadem / Dekorationsleopard / Paraply




Inga kommentarer: