måndag 4 november 2019

Snyggaste stickade klänningen

Inlägget innehåller annonslänkar




Hoppas ni haft en bra helg! Min har varit lugn och skön. Precis vad jag behövde nu. Dagar för eftertänksamhet och reflektion som sig bör denna Allhelgona-helg. Vädret har skiftat från strålande sol till ösregn så det har varit både inomhus- och utomhusaktiviteter.

Helgen för Allhelgona är det alltid något man kallar för 'Österlen lyser' här. Då tänder man ljus och marschaller i alla byar, både på offentliga platser och hemma, och många butiker och restauranger har extraöppet. Vi var en tur uppe på Svabesholm där det var marknad och vi köpte bland annat med oss lite olika sorter av äppelmust därifrån. Mysigt med mycket folk i rörelse och bra för butikerna.



Stickade plagg är verkligen min grej nu på hösten och när jag la upp denna klänning på Instagram fick jag massor av komplimanger och frågor om denna. Såklart vill jag visa den här också för er för den är bara sååå snygg och skön att ha på sig. Klänningen hittar ni hos bästa Mandeldesign. De har så många fina plagg så jag tycker verkligen att ni ska kika in där.



Se alltid till att matcha klädseln med inredningen, haha. Det är sedan gammalt.
Den andra kudden med mönster i kanel verkar slut men många andra fina kuddfodral hittar du här.



Härligt att fortfarande kunna sitta här på den murade soffan intill väggen och ta sitt kaffe. Med kuddar och filtar på plats kan man nästan göra det året om faktiskt. Och kanske en tjock jacka.



I helgen har det varit mycket av det här; tända ljus, brasa, duka lite extra fint och äta en massa god mat. Här har vi dukat upp för lördagens middag då det blev svamprisotto med rådjursfilé - så gott så jag smäller av lite!



Gott vin i glasen som vi sedan tog med oss en trappa upp för att kika på 'Så mycket bättre'. Ett mysigt program som man alltid blir glad av. Tittar ni?



Fick till en helgbukett av bara trädgårdens och skogens skatter! Fantastiskt att kunna plocka in rosor i november månad. Tillsammans med lite grönt från naturen och några strån torkat gräs blev det ju en hur fin bukett som helst.





Önskar er en skön start på veckan!
Kram M ❤



Inga kommentarer: