tisdag 25 juni 2019

Vår midsommar och den engelska trädgården

Hej på er bloggvänner! Nu är det ett tag sedan jag tittade in här igen. Det blir så ibland när det är midsommarhelg och goda vänner är på besök. Då vill jag bara ägna mig åt att vara tillsammans med dem och då läggs jobbet åt sidan för en stund.

Midsommarafton var lugn. Bara mannen och jag. Vi åt en god midsommarlunch med matjessill, färskpotatis, gräddfil och mängder av gräslök. Och så en liten nubbe till det.


Vädret var riktigt fint och vi kunde sitta på terassen och duka fint på vårt blå mosikbord med somriga porslinet Mon Ami. Älskar det porslinet på sommaren. På kampanj nu - tips tips!




Ser ni vår New Dawn-ros där bakom? Vi har precis klippt två stora säckar och ändå är den så där hög och yvig.... Jag älskar de där ljusrosa blommorna och doften är magisk.


På tal om rosor och vackra blommor så var vi i Den engelska trädgården häromdagen med våra gäster. Är ni intresserade av trädgård och blommor och är på Österlen så är det ett hett tips!


Den engelska trädgården ligger i Svabesholm/Kivik och är verkligen värt ett besök. Öppet torsdag till söndag maj, juni, augusti och tisdag till söndag under juli månad. 


Så otroligt charmig visningsträdgård skapad med inspiration från England. Trädgården är indelad i många olika rum med dubbla perennrabatter, rosenträdgård, woodland, växthus, damm, lusthus, skugghus, ängar mm mm.




I tärdgården finns även en plantshop där man kan köpa krukor, massor av härliga perenner och många olika sorters engelska Austinrosor. En vit luktpion fick följa med oss hem därifrån denna gång.



Älskar svala klänningar när det är varmt ute. Denna i linne har jag köpt i Sydafrika.
Passa på att fynda klänningar hos Ellos just nu. 
Med koden 395725 får ni 25% rabatt på hela Ellos kollektion till och med den 2/7 2019.


Ses snart igen!
Kram M <3



This post contains adlinks from Adviral



Jeans / Halsband / Sko / Topp / Väska

Inga kommentarer: