torsdag 6 juni 2019

Hemgjord rabarbersaft och vackra glas

Inlägget innehåller annonslänkar



Sveriges Nationaldag och våra svenska färger på himlen - blåaste blått och en gul sol. Kan det bli bättre? Vi svenskar är ju överlag ganska dåliga på det här med traditioner på Nationaldagen. Inte som i Norge där det dukas, pyntas och har nationaldräkt och går man ur huse för att fira på gator och torg.

Vill gärna att denna dag ska gå i sommarens tecken. Äta något somrigt. Förra året blev det lax och dillstuvad potatis. Tänkte att det kanske skulle bli en tradition men vi kör nog på grillat ikväll. Jag är sååå sugen på det nu och tänkte bunkra upp med massa goda grönsaker från Gröna Butiken att lägga på grillen tillsammans med en köttbit.


Något som också är sommar för mig är rabarbersaft. Jag gjorde just detta förra veckan på våra egna rabarber och det är ju bara så gott. Och enkelt. Receptet på rabarbersaften hittar du på min andra blogg Tildas Kök & Vin. Och det går minsann finfint att köpa också om man inte har egna rabarber!


Så läskande och gott en varm sommardag. Jag brukar ha lite citronskivor och citronmeliss eller mynta i glasen och så massor av is. Mums.


Älskar att servera saften i fina glas och gärna med sugrör i. Det blir man aldrig för gammal för.



En somrig drink gör man enkelt genom att hälla 1/3 rabarbersaft i ett glas och fylla på med något mousserande. 


Visst blir det lite finare och roligare att servera i ett snyggt glas? Tips på vackra glas hittar du HÄR, HÄR, HÄRHÄR, HÄR, HÄR.



Ha nu en riktigt fin dag!
Själv ska jag ut och njuta i trädgården nu.
Kram M <3






1. / 2. / 3. / 4. / 5.

Inga kommentarer: