måndag 25 mars 2019

Blev kär i en statyett och tips på fina dekorationer

Inlägget innehåller annonslänkar




Jag har en tendens att hitta stora, tunga prylar när jag är ute och reser som jag bara måste ha med mig hem. Oj, oj, som jag släpat genom åren och involverat hela familjen i mina fynd.

Den här gången var förstås inget undantag. I Sydafrika hittade jag en alldeles underbar svart stenskulptur som direkt talade till mig. Den sa "ta med mig hem".

Skulpturen föreställer ett par som omfamnar varandra och för mig symboliserar den kärlek och våra livs som flätas samman tillsammans med alla minnen. Sydafrika är absolut ett sådant minne.


Jag lyckades faktiskt pruta ner den rejält och försäljaren hjälpte mig packa in den i flera lager så att den skulle kunna transporteras hem i resväskan.

Riskerade faktiskt övervikt på grund av denna men slängde en massa flaskor från nescessären och en locktång som pajat så det gick vägen. Puh.


Nu står den vackra skulpturen på skänken i vårt vardagsrum och jag tycker den blev precis så fin som jag hade föreställt mig att den skulle bli där. Saker som betyder lite extra ska man ju ha på en plats där man ofta vistas så detta blev bästa stället.




Just skulpturer, statyetter och dekorationsfigurer av alla de slag är en av de stora trenderna i år och jag har spanat in några favoriter till er:
















Så fin byst som ser ut som snidad i mörkt trä men är i ett lätt material som heter polyserin.




















Gillar ni?
Ha en fortsatt fin dag!
Kram M <3



Inga kommentarer: