fredag 19 oktober 2018

Sammetsgardinerna blev pricken över i

Inlägget innehåller annonslänkar








Jag skrev ju för ett tag sedan att jag funderade på nya mörkare gardiner i vardagsrummet. Nu när höstmörkret är här så ville jag skapa en ännu mer ombonad känsla genom att välja tjockare gardiner i en ny och mörkare ton.

Valet föll slutligen på tunga sammetsgardiner i en mörkgrå nyans som harmonierar fint med kulören på väggarna och den nya soffan som är i ljust grått linnetyg.


Nu har de kommit och jag har lagt upp dem i passande längd och det tycker jag är när de får vila en bit på golvet. Tyget är så fantastiskt vackert och skiftar i färg efter hur ljuset faller in. Dessutom är de helfodrade vilket verkligen är ett stort plus.


Känslan blev verkligen så som jag hade föreställt mig och det bästa är att gardinerna verkligen är hur prisvärda som helst. De ser mycket mer exklusiva ut än priset man får betala. 

Gardinerna i sammet finns i flera olika färgställningar och längder och du hittar dem HÄR.

Jag passade också på att beställa en matchande sittpuff. Det kan man aldrig ha för många av och är en perfekt extra sittplats när man är många och skön att vila fötterna på. Sittpuffen finns också i många färger och du hittar den HÄR.


När jag ändå stylade och fixade flyttade jag en av de rostfärgade kuddarna till nya soffan för att ytterligare förstärka höstkänslan. Underbara linnekudden från Day Home finns HÄR på kampanj.


Om ni tittar på bilden ovan och nedan ser ni hur sammetstyget skiftar i olika nyanser av grått beroende på ljuset. Älskar det!


Här är det tjejmiddag på gång i Falsterbo ikväll och sen tar jag sonen med mig hem för en härlig weekend här på Österlen.

Happy Friday!
Kram M <3


Inga kommentarer: