lördag 6 oktober 2018

Drömsoffan

Inlägget innehåller annonslänkar












Det blev lite tyst här igår för jag mådde riktigt dåligt. Fick fruktansvärda magkramper i torsdags och sedan en gång till på natten till fredagen så igår var jag helt utslagen och kunde inte ta mig ur sängen förrän framåt kvällen. Det händer då och då och är riktigt jobbigt men något som jag levt med under ganska många år. Stress, magsyra som läcker ut - man vet inte riktigt orsaken.

Nåväl, idag mår jag mycket bättre även om jag är lite trött fortfarande. Vädret har varit helt magiskt, riktig brittsommar, och vi har till och med ätit lunch ute på terassen.

Något som är betydligt roligare att prata om är att vi skaffat en ny soffa! Jag hintade ju om det tidigare i veckan och den gamla IKEA-soffan på loftet har åkt till tippen och den andra soffan har flyttat upp.

Det var nämligen så att DRÖMSOFFAN kom på en riktigt bra rea för någon vecka sedan. Vi hade tänkt spara och köpa en soffa nästa år men nu får vi spara i efterhand istället för detta kunde vi inte missa.


Soffan jag pratar om är Le Grand Air från Decotique. Den har vi sneglat på i flera år. Tycker den är så otroligt snygg med sina generösa sittdynor och plymåer, sin avslappnade stil och med mjukt vackert linnetyg från Designers Guild.


Efter en del velande bestämde vi oss för färgen Miste Grey som är en ljust grå kulör som passar väldigt fint till kulören vi har på väggarna. Vi har ju mörkt golv och mörka fåtöljer så en ljus soffa blev fint. Och linnetyg alltså, älsk på det! Jag tycker det passar så bra till vår stil och vårt hus.


Inte helt lätt att fota med fönster från alla håll i vårt vardagsrum men tonen är lite mörkare än vad den ser ut på bilderna. Jag tänker mig också lite mörkare gardiner nu på hösten. Mmm kan bli riktigt bra!


Vi gjorde även en switch med soffborden för att få ännu mer förändring men vi får se hur det blir. Kikar lite på ett nytt soffbord också framöver.


Ni anar inte hur skön den där soffan är! Den bara omfamnar en och man vill inte resa sig när man väl placerat sig i den. 


Jag lade till några extra kuddar även om det egentligen inte behövs, zebra-kuddarna (länk) och en grårosa kudde i linne (länk till liknande) skapar extra värme till det grå.


Soffan köpte vi HÄR. Vi beställde den på lördagen och hade den här på onsdagen. Nu ser jag att det är 5-6 veckors beställningstid så vi hade en himla tur!

Le Grand Air finns för övrigt i en hel massa tyger och kulörer om man inte vill ha just denna.


Ikväll blir det dovhjort och ett glas rött här i vårt casa. Ser redan fram emot det.
Kram M<3


This post contains adlinks from Adviral



Topp / Hängsmycke / Jacka / Mobilskal / Byxa / Sko

Inga kommentarer: