onsdag 20 september 2017

Torka hortensia och tallriksrea hos Cervera

* Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Cervera *



Jag visade ju en bild tidigare på hur fin min hortensia är som står i en korg ute på terassen. Den har jag övervintrat i orangeriet och nu är den full av jättefina blommor i härliga färger.

Tänkte att jag skulle torka några och ha att placera ut i vaser nu i höst.
Så här gör jag för att torka hortensia:

Placera blommorna i en vas (jag tog min Äng) med LITE vatten i. Plocka gärna bort de gröna bladen, de går inte att torka snyggt. Ställ gärna i norrläge och absolut inte i direkt solljus. Jag läste också att man ska spray lite hårspray på blomman så behåller den sin bulliga form. Det måste jag testa! Under tiden blev den en jättefint blickfång i hallen åtminstone.


Jag tänkte också passa på att tipsa er om att www.cervera.se just nu och fram till den 15 oktober 2017 har 25% på tallrikar. Så passa på att fynda om du tänkt komplettera din servis eller är sugen på lite nytt!

Nedan finner du ett litet urval av alla tallrikar du hittar på www.cervera.se:


Överst från vänster: Harmony, Swedish Grace
Andra raden: Pillivuit, Mist
Nederst: Rua Nova, Slice of Life Carolina Gynning

Shoppa på Cervera:

Klicka på bilden nedan!


Inga kommentarer: