måndag 18 september 2017

Tacksam för en solig och fin helg

Vilken helg vi fick här på Österlen! Efter förra veckans stormar och ihärdiga regn var det extra skönt att åter igen få sol och värme och kunna konstatera att hösten faktiskt kan hållas på avstånd en liten stund till. När vi hörde att det var skyfall och hagel på andra sidan Skåne blev vi ju ännu mer tacksamma.

Dessutom hade jag vänner och gamla kollegor på besök i lördags och eftersom en av tjejerna inte varit hos oss tidigare var det ju roligt att kunna visa upp trädgården från sin bästa sida. Vi kunde till och med sitta ute i loungen och fika och vi tog en underbar promenad längs med äppelodlingarna och genom Viks lilla fiskeläge ner till hamnen i strålande solsken och krispig luft.


Och igår var det ännu soligare och varmare! Det blev en italiensk lunch på vår egen piazza med Caprese och rosévin. 


Så himla härligt att kunna sitta ute och äta. Hoppas det inte var sista gången för säsongen....


Jag har flyttat min fina hortensia från lilla pergolan till terassen så att vi kan njuta ännu mer av den nu. Har lyckats övervintra den i orangeriet och nu blommar den som aldrig den. Jag hoppas att den ska klara sig där även den kommande vintern. 


Hortensia är en riktig favoritblomma för mig. Älskar de olika tonerna och speciellt i denna kombination. Unnade mig att plocka in några blommor som jag satte i Ängen för att torka.


Nu kör vi måndag mina vänner! Jag har varit på gymmet och nu väntar lite jobb.
Tänkte även att jag skulle visa er lite hur tillbyggnaden framskrider.

Ha en fin start på veckan!
Kram M


Inga kommentarer: