söndag 12 mars 2017

Vårkänslor och vinn doftljus

Kikar in för att önska er en skön söndag! Känner ni av våren? Ljuset har i alla fall återvänt och det ger verkligen glädje och energi. Bara en sådan sak som att städa med öppen terass-dörr! När hände det senast?! Helt underbart faktiskt.

På bilden nedan ser ni den del av köket där vi har dubbla ugnar, ett suveränt högt jalusi-skåp som sväljer massor, kaffe-hörnan och den lilla vinkylen. Vi har en stor också ;-)

Köket är från Kvänum och platsmålat i färgen dunvit och med knoppar i tenn. Bänkskivor av grovhuggen granit. Det höga vitrinskåpet är från Ikea men för att få till en helhetskänsla bytte vi ut knopparna så att de är likadana som de vi har i köket. Det blev faktiskt ett helt annat skåp till liten peng och känns som en del av köksinredningen.


Härom dagen när jag var i blomsterbutiken för att fylla på lite nytt till min Äng kunde jag inte motstå att köpa en bunt med körsbärskvistar också. Nu står de i den höga vasen på soffbordet och har börjat spricka ut. Kvistar ska man ställa i varmt vatten, det vet ni va?


Igår bjöd Skåne verkligen på ett helt fantastiskt vårväder! Vi körde tidigt över till "andra sidan" och jag passade litet bonus-barnbarn 1 månad :-) Drog barnvagnen i flera timmar och njöt samtidigt av sol och fågelkvitter. Maken var med storebror 2 år på badhuset. Vi åt en härlig lunch och hade några mysiga timmar med våra kära innan det var dags att styra kosan mot Österlen igen. 

Väl hemma tog vi ut renskinnen och la i stolarna utanför orangeriet, hällde upp varsitt glas vitt vin och fick lite sol på näsan. På kvällen körde vi charkisar, ost och bruschetta innan det var dags att se på Mello. 


Gillar ni, precis som jag, doftljus så tycker jag att ni ska titta in på mitt instagramkonto sandblomman_interior! Där kör jag just nu en tävling där du kan vinna en månadsbox med doftljus på temat Champagne. I samarbete med Candlebox of Sweden. 

Inga kommentarer: