lördag 29 oktober 2016

Städa hållbart och klimatsmart

Städa kan ju vara något av det mest otacksamma jobb man kan göra faktiskt. Men det finns lite knep för att göra städningen i all fall liiiite roligare.

Själv brukar jag sätta på någon bra musik och belöna mig med något när jag är färdig. Det kan vara en god fika eller en bit choklad. Eller två eller sju....

Något som verkligen gör städningen roligare är riktigt bra rengöringsprodukter som doftar gott! De bör vara hållbara och klimatsmarta också såklart. Nu har jag testat nya produkter från Pure Effect och jag är mycket nöjd.

Pure Effects rengöringsprodukter baseras på bioteknik och naturens egna mikroorganismer. Produkterna står för den biologiska nedbrytningen i naturen och de är verkligen hur bra som helst mot smuts, fett och dålig lukt! Dessutom är de skonsamma mot huden.

Tips: Denna helg (29 och 30 oktober 2016) är det fri FRI FRAKT och man får städdukar utan kostnad vid köp av BIOSTÄD. Kanske läge att passa på att testa något nytt och bra?


Jag har Biostäd - startkit som innehåller:
Allmänt; passar till alla ytor som tål vatten – väggar, golv, bord, speglar, glas, rostfritt, keramik etc. Det funkar till och med på marmorbordet! 
Kalkrent; en specialprodukt mot avlagringar från kalk, tvål och schampoo. Håller fogarna vita och ger extra glans på t ex rostfritt och duschglasväggar. 
Sprayflaska att blanda till Allrent i
Man får även en liten väska att förvara produkterna i. Snyggt och prydligt. I like!

Sen har jag även städdukar i mikrofiber som passar till produkterna.


Vår tvättstuga/badrum. Kommoden, handfatet och blandaren kommer från Svedbergs och heter Stil. Handduken är Missoni Home.





Inga kommentarer: