lördag 21 november 2015

Julpynta - den antika urnan med ljusen på kvällen

Tittar in för att önska er en fin lördagskväll! Tänkte visa er hur det blev med  ljuskvistarna i den antika urnan när det är lite mörkare och de syns bättre. Så mycket en sådan förhållandevis liten detalj kan göra för ett helt rum. Det blev så otroligt mysigt och varmt med det där arrangemanget!

Kvistarna är hur gamla som helst och köpta på Granit en gång i tiden men liknande finns att få tag i lite här och där. Annars kan man ju plocka sina egna kvistar och fästa små ljusslingor i. Sådana finns överallt och för både batteri och elektricitet.

Jag har även dragit för lamell-gardinerna framför fönstren för att få en än mer ombonad känsla. Och för att få bättre foto, hahaha... Det är flera som sagt att det som ut som ett helt annat rum och jag är benägen att hålla med. På sommaren älskar jag terass-dörrarna med ljuset som flödar in och att se den grönskande trädgården utanför men nu på vintern är det mindre roligt faktiskt. Allt är mest brunt.

I veckan inhandlades också de första julblommorna. Två vita amaryllis och två vita hyacinter. Mina favorit-julblommor och det kommer nog bli ytterligare några stycken fram till jul. En amaryllis ställde jag på soffbordet och den har redan växt en bra bit på bara några dagar. Den andra få växa till sig inne i orangeriet så länge.

Idag har vi städat och förberett mat inför kvällen då goda vänner kommer på besök. Jag är så oerhört tacksam att vi orkar och kan börja leva ett vanligt liv igen efter allt som hänt. Sådana där små saker som man inte tänker på när livet bara rullar på. Som att städa och laga mat tillsammans. Ni anar inte.

I kväll eller i natt väntas det visst snö och vi får väl se om det blir en vit söndag imorgon. Det lyser ju upp det trista grå som varit nu ett antal veckor. Och nästa vecka kör jag igång med lite mer vinterdekoration/julpynt här hemma. Längtar.





Inga kommentarer: