söndag 8 november 2015

En skön söndag med lite städning och bilder från vårt casa

Hej söndag! Idag har vi ägnat några timmar åt att städa. Något vi inte brukar göra just på söndagar men jag har varit lite krasslig de senaste dagarna så orken att plocka fram städ-attiraljer har inte alls funnits där. Idag kände jag mig lite bättre och himla skönt när det är gjort i alla fall. Med lite bra musik i bakgrunden går det lite lättare att svinga omkring dammtrasan och idag har Så mycket bättre gått på repeat.

Här har det stormat förskräckligt i natt så jag har inte sovit särskilt mycket. Det blev något konstigt hemskt vinande ljud från ytterdörren som höll mig vaken mest hela natten. Och det bankade i köksfläkten och smattrade mot fönsterrutorna som grädde på moset.

Nu ser jag fram emot att det ska börja mörkna så man kan tända upp alla ljusen igen (som ni ser på bilderna flyttar ljus och ljusstakar ständigt omkring här hemma, haha) och bara ha en lugn mysig kväll. Vi ska laga rödspätta med remoulad-sås och det är ju bara för gott!

Nedan lite bilder från sovrummet och vardagsrummet dessa dagar. Läser just nu en mysig bok som en gammal klasskamrat till mig skrivit. Hur häftigt är inte det!? 'Champagne på skånska' heter den och miljön är kring Österlen minsann.

Njut det sista av helgen! Imorgon är det ny vecka igen och den är fullspäckad med aktiviteter, båda roliga och mindre roliga sådana.





Inga kommentarer: