torsdag 7 maj 2015

Nu blommar mina vita tulpaner i trädgården

Godmorgon på er! Det är fredag och veckans bästa dag, eller hur!? Vi ska ta en tur till stora staden, mannen och jag, och göra lite ärenden. Bland annat ska det hämtas ut glasögon och så ska min käre med förfärlig hosta och spräckt trumhinna gå till läkaren.... Usch och fy. Jag hänger med och passar på att göra några inköp och så tar vi lunch på något mysigt ställe.

Smyger ut med kaffekoppen i handen och tittar till trädgården innan vi åker iväg. Blir så glad varje dag när jag ser hur det växer därute. Just nu ger tulpanerna mig bara helt lycklig.

Jag älskar vita, krispiga tulpaner! Så otroligt vackert mot den skira grönskan som vi har nu i trädgården. Förrförra hösten planterade jag ett antal tulpanlökar i en av parterrerna och i år är de ännu fler och många har både två och tre blommor!

Tyvärr minns jag inte vad sorten heter men de är så där lagom höga, inte för rangliga och verkligen en riktig skönhet.

Passade på att ta några foton häromdagen när de fortfarande var lite fuktiga efter regnet. Halleluja så vackert! Ni har väl inte undgått att jag älskar den här tiden, som jag tjatar om hur vackert allting är *blink. Så otroligt tacksam att ha en trädgård att njuta av igen och att ha den vackra skånska naturen alldeles utanför dörren.

Önskar er en fab fredag så hörs vi snart igen!
Kram M




2 kommentarer:

Phia Andersson - byphiamarie sa...

Så vackra tulpaner! Så enig, glädjen och känslan att strosa omkring i trädgården och se allt det vackra med kaffekoppen i handen är helt underbart!

Marie sa...

Tack! Ja, älskar verkligen den här tiden på året när man varje dag ser hur något nytt kommit upp i rabatterna och hur allting växer och frodas. En sann glädje!
Kram M