måndag 2 mars 2015

Mitt februari och mer grönt i inredningen

Måndag och ny vecka. Och ny månad - mars. Senare delen av februari försvann i ett förfärligt töcken. Att mista vår lilla Wilma är så tungt och jag gråter fortfarande varje dag. Senast för en stund sedan när jag sorterade tvätt och ingen liten hund stod i dörröppningen och kikade in och väntade på att lägga sig på en av tvätthögarna.

I helgen var vi hos goda vänner och blev ompysslade och fick god mat. Det var välbehövligt att få lite annat att tänka på och kunna skratta lite igen. Mycket pluggande varje dag men nu börjar jag komma ikapp efter jul och semester. Just nu är det färgsättning på en mer avancerad nivå och det är fantastiskt roligt och utmanande.

Förra helgen var det kursträff igen och det var väldigt roligt att träffa alla kurskamraterna igen. En fullspäckad helg med bland annat föreläsning kring hur man bygger sitt varumärke och så ett digert inredningsprojekt med att inreda en lobby.


Lite samlade inredningsbilder från februari. Blombuketter som prytt bordet under månaden, lite ommöblering och ett försök med mässing.


Varje vår blir jag sugen på att ta in mer grönt i inredningen. Kudden med Stig Lindbergs tryck från DesignHouse Stockholm fick åter ta plats i läsfåtöljen och matchar den stora oljemålningen på väggen bakom. En fin hortensia står i kruka på soffbordet och den fick jag av mannen för några veckor sedan. Tricket med att vattna under ifrån tycks funka bra! Jag tar upp hela krukan och ställer ii en stor skål med vatten och där får den stå och dricka sig otörstig ett par gånger i veckan.

Inga kommentarer: