fredag 13 mars 2015

Vackra Äng från Klong

Vad man kan vara lycklig över materiella ting ibland! Just nu är jag väldigt väldigt glad över min nya vas. Och inte vilken vas som helst utan en som stått på min önskelista ett bra tag nu - vackraste lilla Äng från Klong!

Det blev denna jag valde för födelsedagspengen jag fick av mamma o pappa. Vår fantastiska blomsterbutik i lilla staden hade tagit in dessa så häromdagen slog jag till på den lilla varianten av Äng och med det blå-grå gallret. Jag tycker denna vas är så otroligt vacker och det känns som om den blir en framtida klassiker.

Vasen vann ju Elle Dekorations Designpris för årets inredningsaccessoar 2014 och jag förstår verkligen det! Så vacker. Vasen är designad Eva Schildt.

Tycker det är så fint att man kan komponera sin egen lilla "äng" i vasen och variera med olika blommor, kvistar, blad i olika höjder och fylla med mycket eller litet, allt efter humör. Allt blir ju fint! Premiären blev vita ranunkler, vit fresia, euqalyptos, vide och små pärlhyacinter. Doftar ljuvligt och får mig att le varje gång jag går förbi och tittar på den.





Elle Decoration. Årets inredningsaccessoar 2015: portabel hylla - Kerros av Matti Klenell, Iittala. 
"Samtidigt unik och självklar, en produkt som förvaltar ett stort funktionalistiskt arv i både mångsidighet, material och proportioner".

Inga kommentarer: