fredag 21 januari 2022

Tulpanbukett och en vit orkidé

 


Fredag mina vänner!
Solen skiner och helgbuketten är på plats.

Det blev en bukett med rosa tulpaner blandat med rosa vaxblomma och lite grönt.
Visst får man lite vårkänslor när man tittar på den?

Har precis varit ute på en härlig powerwalk. Friskt och härligt.
Igår tog jag min 3:e dos vaccin och tog för givet att jag skulle bli dålig som så många blivit inklusive mannen min. Gick och kände efter hela dagen och kvällen igår utan att känna något. Hade lite huvudvärk när jag vaknade imorse och lite ont i armen men annars inget (hoppas det inte blir mer än så).

Det var skönt med frisk luft i alla fall.
Sen kan man moffa i sig oxfilé med bea och pommes med gott samvete, haha.



Köksfönstret är uppdaterat med en vit orkidé som jag inhandlade samtidigt som tulpanerna igår.
Har någon slags hatkärlek till orkidéer som man haft genom åren och både älskat och ratat.

I blomsteraffären hade de fått in en slags mindre variant med massor av stänglar med små blommor men de kostade en rejäl slant och eftersom det drar rejält från fönstret tänkte jag att jag provar med denna variant först och om den trivs så får det nog bli en sådan där liten skönhet.



Rumsgranen har jag inte riktigt hjärta att slänga faktiskt. Den är så fin fortfarande så den får hänga med ett tag till. Intalar mig att den inte är sååå julig!?



Jamen visst blir man glad av blommor. Det gör ju så himla mycket för trivseln.
Träelementet som är så viktigt när man inreder. 

Jag tänkte skriva lite mer om de olika elementen och dess inverkan på oss och inredningen framöver och då är tanken att börja just med Trä.

Ha nu en skön fredag!
Kram M


Inga kommentarer: