måndag 3 januari 2022

Mixa och matcha

Inlägget innehåller adlinks



Gott nytt år och God Fortsättning kära bloggläsare!

Så blev det 2022 och som du kanske märkt tog jag en liten paus från bloggen över jul och nyår. Bloggen är ju en del av mitt jobb och jag behövde faktiskt lite semester även från den. 

Här sitter jag och matchar inredningen :-)



Ordningen är återställd i vardagsrummet på så sätt att soffan är tillbaka på sin vanliga plats. Igår kastade vi nämligen ut granen och genast blev det så mycket luftigare i rummet igen.

Vi brukar aldrig slänga ut granen så tidigt men den hade verkligen gett upp hoppet. Alldeles torr och den barrade något kopiöst. Det var barr precis överallt både inomhus och på terassen så det fick sopas och dammsugas rejält kan jag lova! 

Men stjärnor och adventsljusstakar får stanna kvar ett par dagar till. Det är jag inte trött på. Älskar den mysiga stämningen som blir när man tänder upp allt. 

Däremot är jag så sugen på nya blommor och växter. Ett fång tulpaner måste jag försöka hitta i veckan känner jag. Sedan är det dags att hitta lite nya gröna växter också.



Bjuder på en dagens också. Det är inte bara inom inredning jag gillar kontraster. Så även när jag klär mig och jag gillar att mixa olika stilar.

Här en glansig plissékjol matchat med stickad tröja och grova kängor.



Tröjan är gammal från ISay.


Kram och ha en fin start på veckan!



Inga kommentarer: