torsdag 6 januari 2022

Aprikos ranunkler och världens godaste räktacos

 


Underbart krispigt soligt väder idag och LJUSET hörrni! 
Det har man inte varit bortskämd med senaste tiden.

Jag skulle ju ge mig ut och köpa ett fång tulpaner igår men det var visst fler än jag som hade den tanken i vår lilla stad för det fanns inte en tulpan att uppbringa så långt ögat kunde nå.

Men då får man ju tänka om och i en av blomsterbutikerna föll ögat på ett knippe aprikos ranunkler och det är en av mina favoritblommor så jag var inte sen att knipa ett par stycken.



Jag tycker ranunkler ger ett sådant hopp om vår och ljus och längtan och så är de ju så otroligt söta fastän de har ett så fult namn, haha.... 

Visst blev det fint med ranuklerna i min JA vas. 



Har snöat in lite på aprikos blommor. Så fint tycker jag.



Igår gjorde vi räktacos med friterade vannamei-räkor. OMG - detta måste ni testa.

Nu blir det promenad i det vackra vädret!
Ha en fin Trettondag!
Kram M




Inga kommentarer: