måndag 17 januari 2022

Klänning i kakigrönt leoprint, tulpaner och råbiff




I helgen kände jag faktiskt en smula tristess. Jag brukar inte tycka det är tråkigt att bara vara hemma men det blev två inställda kalas på raken på grund av Covid och den jädrans pandemin och det kändes ganska hopplöst där ett tag. När ska det ta slut...

Men det var Tulpanens dag och mannen kom hem med två buketter och genast blev man på bättre humör.
Blommor måste ju vara den bästa humörhöjaren, eller hur!?



Sen har jag fått hem en ny snygg klänning i kakigrönt (syns kanske inte riktigt på bilderna?) leo-print från Loika-shop och den vill jag gärna svassa omkring i. Med grova kängor och kanske en kofta över om det är riktigt kallt och med tunna skor eller sneakers till våren. Perfekt.

Och vet du vad det bästa är? Den här klänningen är nedsatt med 40% rabatt just nu och som grädde på moset har jag fått en rabattkod att dela med mig av: Ange "Sandblomman" i kassan så får du ytterligare 10% rabatt - alltså HALVA PRISET på klänningen. Hur bra!?!




Något av det godaste jag vet är råbiff med smarriga tillbehör så det fick det bli för att pigga upp oss.
Mannen hade varit hos vår lokala slaktare och fått malt finfin råbiff på oxinnanlår.



Det här toppar vi vår råbiff med:
Klickar av Dijonnaise (majonnäs + dijonsenap)
Picklade gulbetor
Kapris
Rostad lök
Parmesan
Krasse
Chips

Vi tycker detta blir en supergod rätt med många olika smaker och texturer.
Prova vetja!

Veckan startade med internetstrul så ligger lite efter men det ska väl rätta till sig snart.
Kram M
 

Inga kommentarer: