onsdag 1 december 2021

Fixat en julljusstake till matbordet




1 december.
Nu går vi in i julmånaden. Kan knappt fatta. Tiden går så himla fort.

Snön som föll igår håller just nu på att regna bort. Terassen och vägen till mitt kontor i gårdshuset har förvandlats till en knagglig ismassa. Det gäller att hålla tungan rätt i mun och kaffekoppen stadigt i handen när man traskar de få stegen mellan huset och kontoret. 

Kunde inte snön fått stanna och skapa lite mysig julkänsla nu när den ändå skulle komma så tidigt?

Något som däremot skapar bästa myskänslan är ju alla tända ljus. Frossar.



Jag gjorde den här enkla lilla ljusgruppen som inte är en adventsljusstake utan mer en julljusstake eftersom jag väljer att ha alla ljusen tända samtidigt.

Basen är ett fat som jag köpte i Malmö för en massa år sedan.
Blockljus, vit och grön mossa, lite granris, kottar och taklök. 
Enkelt men så effektfull. Älskar.

Idag har vi öppnat första luckan i vårt adventskalender med lakritskulor från Bülow. En så mysig tradition som vi kört på i flera år nu. Vilka goda små rackare!

Har du ännu inte hunnit knipa en adventskalender så kan jag tipsa om att HÄR hittar man ett helt gäng kalendrar med 70% rabatt! Klicka hem nu och så får du äta några extra första dagen :-)

Kram M

Inga kommentarer: