söndag 5 december 2021

Aprikos amaryllis i en magisk bukett

 


När andra ljuset brinner är snart Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär

Redan andra advent. Men snälla, stoppa tiden lite nu. Jag hinner inte med.
Vill dra ut på den här mysiga tiden innan jul så mycket det bara går.



Vi försöker verkligen maxa myset nu och njuta av vackert julpynt, blommor, ljus och brasa.

Kaminen går verkligen varm här hemma dessa dagar för tusan så kallt det är. Det blåser storm utanför fönstren och vinden är verkligen iskall. Skönt att slippa gå ut.



Jag unnade mig en riktigt maffig bukett i fredags med en aprikos amaryllis som center piece. Den färgen är ju bara så magiskt vacker och floristen satte samman den med nejlikor och guldiga tistlar och strån samt  en massa eucalyptus. Alltså, HUUUR fin!?!



Jag tänker att det här är en bukett som håller länge. Nejlikor och eucalyptus brukar ju stå sig fint och tistlar och strån är ju redan torkade så sen är det bara att byta ut amaryllisen när den vissnat mot en ny.



Idag har jag julpyntat i hallen och i vardagsrummet med något som slog mig att det nog skulle kunna bli hur mysigt som helst. Det blev det :-) Jag ska knäppa lite bilder så ska du få se!



Nu är det snart dags för en fika med saffransbullar. 
Andra ljuset tänds igen och myset fortsätter.

Var rädd om dig
Kram M


Inga kommentarer: