torsdag 16 december 2021

Årets gran och rabattkod på julgransprydnader

Samarbete med Buttericks 




Så står den där i all sin glans.
Årets gran.

Den där granen som är vald med så stor omsorg och huggen i skogen hos granförsäljaren i grannbyn.
Som vanligt fick vi möblera om en del för att få in granen. Fastän vi har ett stort hus och ett stort vardagsrum finns det liksom inte en naturlig plats där man bara kan flytta undan en blomkruka eller nåt för att få plats med julgranen. Nej, här får flyttas soffor och mattor och vända fåtöljer och flytta undan. 
Men det är det värt. Helt klart. Älskar vår gran.



Igår var det äntligen dags att klä granen och i år går julgransprydnaderna i grönt, brunt/natur, vitt och guld. Det blev himla mysigt och fint om jag får säga det själv. Några nya julhängen hör till. Visste ni att Buttericks har massor av fint julpynt? Ska vi kika lite?

Blir ni sugna på några av julgransprydnaderna jag länkat eller något annat från Buttericks så har jag en rabattkod till er: SANDBLOMMAN15 ger 15% på hela sortimentet fram till 29/12 2021.



Den här goa pepparkaksgubben är bara så söt tycker jag.






Champagneflaska i glas. Lyxigt och glammigt får det väl vara.




Sen hängde jag såklart i kulor och pynt från julgranslådan som tas fram varje jul. Det är verkligen något alldeles speciellt med att veckla upp prasslande silkespapper och ta fram alla prydnader. 



En pantertant måste såklart ha en tomteluva med leomönster :-)

Idag måste jag se till att klicka hem lite fler julklappar och kanske hinna med att slå in ett par också.

Kram M

Inga kommentarer: