lördag 4 december 2021

En gran i sovrummet - så mysigt

 fsdfsd




Jag har aldrig varit så mycket för konstgranar men förra året blev det så att jag gjorde ett samarbete inför julen med Clas Ohlsson och uppdraget var att pynta just en sådan gran.

Vi hade den i sovrummet och det blev ju bara hur mysigt som helst. Sedan dess är jag fast och jag sa då att från och med nu vill jag alltid ha en gran i sovrummet.

Att vakna eller somna till en glittrande gran är nämligen bland det mysigaste som finns!



En av årets höjdpunkter enligt mig är att klä granen. Då är mysfaktorn hög.
Vi kommer att ha en riktig gran i vardagsrummet men det går vänta någon vecka till. Man vill ju inte att den ska börja barra redan innan julafton... Enligt tradition åker vi till en granodling i skogen någon mil härifrån där man kan välja sin gran och som hugges på plats. Älskar't.



Sovrumsgranen går mycket i vita och silvriga toner med inslag av några dovt vinröda och naturfärgade kulor. För att dölja den ganska fula julgransfoten har jag bara lindat en fuskpälspläd runt den.



Min tanke är att nästa julgran ska gå i grönt, natur, vitt och guld. Vi får se om det blir så.



Vi har ofrivilligt blivit med spa-bad, hahaha. Vad sägs om ett dopp i någon av de fem isvakarna?
Att vinterbada har ju blivit en stor trend.
Här under den nersjunkna presenningen står våra loungemöbler. Måste komma på något smart sätt att slippa att tömma detta varje gång det snöar eller regnar.

Helgens kalas och hotellövernattning blev som sagt inställt så vi myser hemma istället.

Kram M


Inga kommentarer: