torsdag 9 december 2021

Älskade hyacint och tips på hotell och restaurang i Malmö







Hyacinter måste väl vara julens tacksammaste lilla blomma?
Så söt, så väldoftande, så lättskött, tålig och faktiskt billig. Kan det bli så mycket bättre!?

Min favorit är de vita trots att det är en den färgen som doftar minst. Blå sägs vara den som doftar starkast.
Här har jag bara satt ner 3 hyacinter i en liten patinerad urna och dekorerat med vit och grön mossa samt några stora kottar och granris. Så vackert i all sin enkelhet.



Jag älskar hyacinten i all dess stadier; från den där lilla knubbiga knoppen och till den nästan förfaller.
Brukar även göra ett arrangemang att ha ute på trappen (måste fixa det). De slår inte ut i blom nu på vintern men den behåller sin knoppighet i veckor och det är minst lika fint tycker jag.



Jag la även en liten batterislinga i hyacintgruppen och dolde själva behållaren under urnan.
Visst är det fint när det glittrar och glimmar bland blommor och mossa.



Jag berättade ju att vi skulle iväg på en liten tur och i tisdags checkade vi in på MJS Hotell i Malmö.
Så himla häftigt hotell med cool inredning och en väldigt populär bar och en innergård med mosaikbord, smidesstolar och parasoller där frukosten intas (även middag om man så vill). Kändes nästan som hemma.

Vi mötte upp sonen och hans flickvän för en drink i baren innan vi begav oss till Lyran för att avnjuta en avsmakningsmeny.



Alltså, WOW, vilka smakupplevelser vi fick vara med om denna kväll.
Vackert för både öga och gom.
Helt fantastiskt - har ni vägarna förbi Malmö så boka detta! 

Dagen därpå åt vi en lång hotellfrukost - älskar! - och sen gav vi oss ut för att köpa lite julklappar. Ingen större lycka så vi körde hemåt och bestämde att resterande köper vi nog på nätet :-)

Kram M


Inga kommentarer: