fredag 2 september 2016

På besök i Höganäs Saluhall och Magasin36

Igår skulle bilen lämnas på service på andra sidan Skåne och vi hade tillgång till hyrbil under dagen. Då passade vi på att köra till ett ställe som vi pratat om länge att vi ville besöka - nämligen Saluhallen och Magasin36 i Höganäs.

Och vilket ställe! Tror jag blev lite kär faktiskt. Eller mycket kär. En oerhört trivsam atmosfär i den här fräcka byggnaden som ligger i de gamla produktionslokalerna för saltglaserad Höganäskeramik.

I Saluhallen fanns mängder av delikatesser med allt som tänkas kan från bröd och kakor, till kött och fisk, godsaker, grönsaker, chips, pasta, marmelader, glass, juice och allt däremellan.

Konceptet är att erbjuda ett utbud av närproducerade och ekologiska produkter som speglar de fyra årstiderna. Det finns också ett brett sortiment av hemgjorda produkter där man använder råvaror från Kullabygden.

Vi gick länge och klämde och kände och smakade och det blev lite inköp med hem! Efter en välbehövlig fika i mysiga caféet var det dags att titta in i inredningsbutikerna och OMG så mycket fint.... Det blev lite inköp här också som jag tänkte visa i ett eget inlägg.

Var även uppe en sväng och tittade i restaurangen som såg supertrevlig ut. Det var dock lite för tidigt för lunch denna dag men helt klart kommer vi att åka hit igen. Kanske för en brunch en söndag.

Kan verkligen rekommendera detta ställe om ni har vägarna förbi Skåne!













5 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Åh så kul att se och sååå mycket fint! Dit måste jag åka någongång...
Alltid lika kul att kika in till dig!
Ha en fin helg nu!
Kram från Titti

Marie sa...

Ja det tycker jag du ska göra! Väl värt ett besök - det fanns sååå mycket fint och mysigt. Och vad glad jag blir att du vill kika in till mig <3
Önskar dig också en riktigt fin helg!
Kram Marie

Unknown sa...

Tack för tipset!! Får bli ett besök i helgen. Är så glad att jag äntligen tog mig tid att gå in på din blogg, har följt dig länge på Instagram. Tycker ni har ett så vackert hus och en fantastisk trädgård. Har ni byggt huset själv och anlagt trädgården? Kram Marie

Marie sa...

Det är verkligen värt ett besök! Så trevligt ställe och så mycket härligt inspiration både för öga och gom! Vad glad jag blir att du hittat till bloggen också, välkommen att följa även här! Vi har inte byggt huset själva utan köpte det som fritidshus 2011 men ju mer vi tillbringade tiden här desto mer förälskade blev vi i Österlen och huset så för drygt två år sedan sålde vi lägenheten i stan och flyttade hit permanent. Sedan dess har huset genomgått rätt mycket renovering och vi har anlagt vår Medelhavsträdgård med hjälp av Peter Englander som ritat orangeri mm efter våra önskemål.
Ha en fortsatt härlig dag <3
Vad heter du förresten på Instagram?
Kram Marie

Unknown sa...

Hej Marie igen!! Min kommentar försvann, hm, konstigt. Jag heter mariebiggannilsson på Instagram.