fredag 20 mars 2020

Vårens första kaffe på terassen

Igår fick vi en försmak om den stundande våren här på Österlen.
Man får verkligen glädjas åt sådant dessa oroliga tider. Solen strålade från en molnfri himmel och fåglarna kvittrade glatt så eftermiddagen tillbringades ute i trädgården. Äntligen.


Här intill husväggen värmde solstrålarna skönt och jag lyfte min bleka vinternos mot himlen medan jag drack mitt eftermiddagskaffe.



Ser ni så fint tulpanerna tittar upp ur krukorna (hinkarna). Dessa planterade jag i höstas och de har stått under tak intill husväggen hela vintern. Nu fick de en skvätt vatten och så ställde jag ut dem på terassen så man kan njuta av dem lite mer.

Haha jag fick gå tillbaka här i bloggen för att se vad det var jag planterade :-) 
Det ska tydligen bli en härlig symfoni av aprikos, svart och vitt.



Lampa Jellyfish (eller dekoration - jag har den bara som prydnad)

Mjuk pläd med fransar (finns i många kulörer)







Ha nu en fin fredag och var rädda om varandra!
Kram M <3

Inga kommentarer: