onsdag 7 maj 2014

Sa jag att jag gillar kuddar?

Haha, det är en väldig underdrift. Jag ÄLSKAR kuddar! I soffor, i sängen, på stolar och fåtöljer, på golvet, i vilstolen.... Mina kuddar byter ständigt plats och ganska så ofta kommer det också något nytillskott i kuddfamiljen.

Med kuddar, och självklart andra textilier, kan man totalt förändra känslan i ettt rum. Färger och mönster, men även form, spelar stor roll här. 

På hösten och vintern tycker jag det är mysigt med lite dova, varma, murriga färger på kuddarna. Tillsammans med plädar och fårskinn eller renskinn blir det ombonat och mysigt och inbjuder till långa sittningar med levande ljus, bra musik i bakgrunden och kanske en bok och en kopp varmt te.

När sedan våren kommer brukar jag bli sugen på ljusare färger och i soffan i vardagsrummet går kuddarna just nu i gröna toner och blommönstrat. Bläddra längre ned här i bloggen så ser ni hur det ser med kuddar från Norrgavel och Marimekko.

Rosa är ju årets inredningsfärg - det har väl ingen missat - självklart blir man influerad och jag har länge velat testa något rosa inslag i tv-rummet där tonerna går i vitt, grått och svart. Chhatwall & Jonsson har ju bara sååå snygga kuddar och jag hade sedan tidigare den Paisley-mönstrade kudden i grått. Nu har jag kompletterat med två rosa kuddfodral med zigzag-mönster samt ytterligare en grå med tunnare zigzag. 

Köpte en vacker rosa hortensia till soffbordeg och jag är mycket nöjd. Det känns så ljust och somrigt (även om regnet smattrar mot rutan och det är hur kallt som helst). 

Resultatet ser ni nedan:





Kuddarna kommer från Sleepo och Lilla Villa Vita.

Inga kommentarer: