tisdag 26 juni 2018

Nytt bord till loungen beställt och vår magiska New Dawn

Inlägget innehåller adlinks







Sällan har vi suttit så mycket i vår lounge-hörna på terassen som denna sommar! Denna grupp var det första vi köpte till huset när vi köpte det 2011 så det har några år på nacken. Men den är väldans skön att hänga i och dynorna är så där tjocka och mjuka så man bara sjunker ner i dem.

Soffbordet började dock bli trasigt och det har gått hål i rottingen och glasskivan har blivit ful så vi kikade igår efter ett nytt.

HÄR var det superrea på både utemöbler och en massa annat så ett nytt bord och även en ny dyna klickades hem. En liten uppdatering på denna grupp och så får den hänga med ett tag till.


Jag måste ju också visa er vår klätterros New Dawn som är helt magisk just nu! Den är översållad med mjukt ljusrosa blommor och varje gång man går förbi känner man den svaga doften av hundratals rosor. 


Jag plockar in och sätter i vaser och den bara fortsätter att leverera fler och fler knoppar. Fem år gammal är rosen och redan så här stor!


Nedfallna rosblad ligger i stora sjok på terassen och det är inte ens lönt att försöka sopa för det kommer bara hundra till i nästa sekund. Men jag tycker det är charmigt så de får ligga där som en ljusrosa matta och vara vackra.


Nu ska jag strax till läkaren för att kolla mitt TSH-värde och att hypotereosen håller sig i schack. 



Ha en fin tisdag!
Kram M <3


Inga kommentarer: