tisdag 19 juni 2018

Man kan inte få för många rum i trädgården

Inlägget innehåller adlinks






Idag är livet så där härligt omväxlande som jag älskar. Varvar jobb, bokföring, nagelfix på stan med anläggning av en ny rabatt och så lite tvätt, städ och planering inför midsommar på det :-)

Yes, äntligen är vår nya rabatt med vita rosor och lavendel bredvid den nya lilla terassen på g. Maken sliter och gräver och jag hjälper till så gott jag kan.

Och på tal om nytt i trädgården måste jag ju visa vår nya lilla sitthörna under valnötsträdet! Jag är av devisen att man kan inte få för många sittplatser i sin trädgård. Även om vi har många så är fler välkomna!

Hur som helst ville jag ha en mysig sittgrupp där i halvcirkeln under valnötsträdet och något som även är lätt att flytta till terassen när man behöver. Och så får de inte ta för stor plats att förvara säger maken som är mer praktisk än jag är om man säger så...


Valet föll på de här snygga hopfällbara solstolarna i bambu och vitt canvastyg. De blir platta när man fäller ihop dem så de fick godkänt. Smart att man lätt kan ta av tyget och ta in om det blir regn och det är även tvättbart.

Det blev även ett litet bord i bambu och jute att ställa ifrån sig kaffekoppen, glaset eller den lilla radion på.

Riktigt bra priser dessutom och jag hittade dem HÄR. Pallen finns HÄR.
Kudde med fåglar design Emma von Brömmsen hittar man HÄR. De blå kuddarna på marken till halva priset nu finns HÄR. William Morris kudden i den andra stolen är gammal.

Mon Amie-muggarna på bordet till rea-pris nu hittar du HÄR.


När vi ändå är ute i trädgården och tittar oss omkring måste jag visa er dahliorna som börjat blomma! Minns ni kanske att jag experimenterade med att plantera lökar i zink-hinkar tidigt i våras och voilá - här är det strålande resultatet!


Alltså den här skönheten - Creme de Cassis - den är så vacker så jag kan sitta och glo på den hur länge som helst. Kronbladen är alldeles utsökta i sin teckning i olika toner från ljust rosa till mörk burgundy.



Här står några av hinkarna bredvid nektarinträdet och ja vi måste prata om det också! Har ni sett så många nektariner?!? Grenarna bågnar av alla frukter. Jag var lite osäker om jag skulle gallra men nu verkar det som att den släpper ifrån sig en hel del så den kanske sköter jobbet själv.


Åh, tänk när man kan plocka sina egna solmogna nektariner från trädet. Riktig lycka.

Dagens lilla tips är att Newport Home har 50% på all Bedding och jag får sitta på mina händer för att inte klicka hem ett bädd-set.... Kika själva HÄR.



Ja men eller hur, vad säger man!? Så klassiska och snygga så jag smäller av.

Jag passade förresten på att klicka hem en tillbringare just därifrån som jag suktat efter länge på deras rea och den pågår fram till midnatt idag om ni vill hålla er framme! KLICK här alltså!




This post contains adlinks from Adviral



1. Blouse / 2. Skirt / 3. Shoes / 4. Sunglasses

Inga kommentarer: