onsdag 27 juni 2018

Utsikt från pergolan

Mitt läkarbesök igår gick över förväntan bra. Mitt TSH-värde låg perfekt och jag kunde nästan ana det för jag har mått väldigt bra den sista tiden. Att brottas med hormoner som spökar och värden som ändras är nämligen otroligt jobbigt.

Nu håller jag bara tummarna att detta ska hålla i sig och att jag ska få fortsätta må så här och det sporrar mig ännu mer att ta hand om kroppen och äta sunt. Kanske beror mina värden på att jag ätit bättre den senaste tiden? Jag har skippat mycket socker, kakor, godis och chips. Minskat rejält på pasta och potatis och bröd. Visst kan vi fuska ibland men om man försöker tänka lite mer på vad man stoppar i sig så är det inte så svårt. Speciellt inte nu på sommaren med alla härliga grönsaker och frukt och bär.

Idag har jag startat dagen med en powerwalk längs med havet och det var underbart. Lyssnade till Sommar i P1 i mina lurar och jag kan verkligen rekommendera avsnittet med Marie och Gustav Mandelmann - de är ju bara för härliga!

Efter motion kommer vila. Att stanna upp lite och bara vara i nuet är också väldigt viktigt. Så fort jag stressar för mycket säger kroppen ifrån och känner igen de där signalerna. Att ligga i vilstolen en stund under bambutaket är en favorit. Bambun silar igenom solen och det blir så där lagom varmt och mysigt. Då sluter jag ögonen och bara lyssnar till alla ljud.


Fontänens porlande, fåglarnas kvitter, humlor som surrar, grinden som knakar, gladan som visslar, barn som skrattar på avstånd, taket som knäpper, vingslagen av en liten fågel....

Men sen måste man ju öppna ögonen och titta på allt det vackra i trädgården. Nu blommar det på rejält i parterrerna! 


Framför mig har jag vårt lilla mosaikbord och där tronar just nu en urna med ett gäng vackra vallmo-kapslar som jag klippte ner igår. 


Nu blir det lite jobb, sedan handla lite och så håller vi tummarna för Sverige i den spännande matchen!

Ha en fin dag!
Kram M <3

This post contains adlinks from Adviral



Topp / Shorts / Sandaler / Solglasögon / Klocka / Mobilskal / Ryggsäck

Inga kommentarer: