torsdag 18 maj 2017

Söta småvaser för en billig peng och egen sparris

Små söta vaser får man aldrig för många av tycker jag! Speciellt nu när man kan plocka in små blomster från både trädgård och naturen.

När jag var i Malmö härom dagen svängde jag in på Lagerhaus.se och hittade dessa små bulliga vaser för endast några tior styck. Visst är de söta!? Blå ormöga från rabatten i trädgården blev perfekt däri.


De fina blå muggarna är ju Mon Amie från Rörstrand och dessa tänkte jag blir mysigt att ha ute i trädgården och dricka kaffe i nu i sommar. Blått är ju lite ett genomgående tema i vår italienska trädgård.


Ja, vilken härlig tid vi har framför oss nu! Jag älskar maj månad här på Österlen. Nu börjar äppelträden slå ut och det är så vackert att det nästan gör lite ont.... Fotot från min powerwalk igår.


Måste ju visa er årets stolthet i pallkragarna - vår sparris! Vi satte några plantor förra året och nu kan vi alltså skörda egen sparris. Man ska tydligen skörda sparsamt första året men ett litet knippe unnade vi oss. Grillade och serverade med parmesan och balsamico - sååååå gott!




Äntligen har värmen kommit! Passar bra för vi ska byta till sommardäck idag, hahaha. Det har inte blivit av förrän nu och det har ju varit så kallt hela våren. Ska jobba undan alla måsten så man kan njuta en stund ute också idag!

Kram M <3



Inga kommentarer: