söndag 7 maj 2017

Äntligen sol och värme - äta ute och en massa annat

Åh vilken härlig helg det varit! Startade i fredags eftermiddag med ett skönt styrke- och konditionspass på gymmet. Det känns så himla bra att avrunda veckan med att låta kroppen jobba och sen känns det ju mycket bättre att slå sig ner med lite bubbel för att fira in helgen :-)


Charkisar, bruschetta och ostar stod på menyn denna fredagskväll. Det är ju så himla gott. Skulle kunna äta det hur ofta som helst faktiskt! Sitta länge och plocka, dricka gott vin, prata och ha lite soft musik i bakgrunden. Den perfekta fredagskvällen enligt mig.


Igår vaknade vi upp till strålande solsken. Äntligen! Äntligen sol och värme och noll blåst. Som man längtat. Att kunna öppna upp terassdörrarna från sovrummet och låta den friska morgonbrisen fylla rummet.

Och sedan blev det frukost på vår egen piazza. Fågelkvitter, en porlande fontän, gladan som seglar i skyn, en fjäril som flyger från blomma till blomma, knaster i gruset, grönskan som exploderar, solen som värmer....


Även lunchen intog vi förstås ute på terassen. Grekisk sallad med gudomligt goda Feta-osten vi köpt hos Liten bit av Medelhavet och så ett glas rosé därtill. Bara för att.


Ja, bara för att livet är fint just nu. För att man känner glädje och tacksamhet i det lilla. För att man vill vara i sin egen lilla bubbla en liten stund.


Vår persika har mängder av blommor och jag hoppas verkligen att det ska bli ludna små persikor i år igen! Förra året frös de sönder och vi fick inte en endaste liten frukt...


Så hann vi med att pimpa våra två pergolas med nya gardiner och dynor och kuddar till solsängarna plockades ned från vinterförvaringen. Men det får ni se en annan dag.

Nu är det snart dags att packa väskan inför stundande vecka. Jag har med mig sonen till Stockholm några dagar. Vi ska bo på Haymarket Hotel, något jag velat göra länge, och bland annat gå på ABBA-muséet, på Fotografiska. Som jag sett fram emot några mor- och sondagar. Det ska bli jättemysigt.

Vädret lämnar väl en hel del att önska. Kollade prognosen och det ska bli snö, snöblandat och regn. Och minusgrader!!! Det får bli vinterkappa igen då....

Kram M <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint nu har det :)
Vilken sorts persika är det ni har? //Victoria

Marie sa...

Tack snälla så glad jag blir att du tycker det! Tyvärr kommer jag inte ihåg vad sorten heter.... Får skämmas lite nu.