fredag 12 maj 2017

Mini-semester i Stockholm

Jag har varit iväg på världens mysigaste mini-semester ihop med sonen. Vi har varit i Stockholm några dagar och bara haft sååå himla kul!

Tog tåget upp och skulle göra en liten produktfotografering bland körsbärsblommorna i Kungsträdgården men efter att denna bilden togs började det snöa så det blev inte så mycket med den saken...


Vädret visade inte precis från sin bästa sida i maj månad men frånsett det så var det toppen! Vi bodde på coola Haymarket vid just precis Hötorget. 


Supersnygg inredning på detta hotell som är anrika gamla PUB-huset som byggts om till hotell. Älskar 20-tals stilen med Art Deco-möbler och inredning. Flera restauranger och en populär bar.



Kan verkligen rekommendera ett besök här! Hotellet ligger ju dessutom superbra till lägesmässigt och vi behövde inte ta varken buss eller tunnelbana en enda gång.


En av dagarna promenerade vi ut till Djurgården för att gå på ABBA-muséet. Något jag har velat göra läääänge (gammal ABBA-fan som man är) :-)


Och vilken upplevelse det var! Snacka om nostalgi-tripp... Kläderna, låtarna, danserna, studion, skivomslagen - ALLT fanns med.


Vi hann även med att göra Fotografiska och även detta var verkligen superroligt. Både jag och sonen är förtjusta i fotokonst så vi var lite grand i vårt esse kan man säga. 




Självklart hann vi med en massa fika och god mat också. Något jag verkligen kan rekommendera är Flippin' Burgers - den godaste hamburgare jag någonsin ätit! Trångt och mysigt och lång kö men det var det värt!


Inga kommentarer: