söndag 21 maj 2017

Pergola och terass och en dag i Lund

Sitter i soffan med ett leende på läpparna och summerar helgen. Så, så härliga dagar vi haft! Vi startade helgen på bästa sätt i fredags kväll med ett glas bubbel i lila pergolan.

Glasen står beredda på vår vintunna som dekorerats med stenar från stränderna här på Österlen och snäckor vi plockat på vår resa i Sydafrika i vintras. Ovanpå ligger en rund glasskiva.


Som ni ser har även lilla pergolan fått upp gardiner och nu väntar vi bara på att vinrankorna ska sätta fart och bilda tak!


De tunna gardinlängderna är från Jysk och mosaikbordet och stolarna kommer från Apotekarns.

I lördags var vi ett glatt gäng på sex personer härifrån Vik som tog bussen till Lund för en heldagsutflykt hos våra kära grannar som har lägenhet där. Vi startade i Botaniska Trädgården med vin och tilltugg innan vi vandrade runt och fick se det berömda Näsduksträdet som blommade dagen till ära. Helt fantastiskt! Har bara sett det på bild tidigare och kan knappt fatta att det blommade just precis när vi var där.





Så här glad var jag när jag fick se det blommande trädet, haha. Finfina ryggan från Gaston Luga var såklart med mig denna dag. Helt perfekt att packa i och dessutom så himla snygg tycker jag.


Påminner om att med koden sandblomman15 får du 15% rabatt på alla ryggsäckar från Gaston Luga


Efter Botaniska guidades vi runt i Lund och var bland annat i Saluhallen och i trevliga inredningsbutiken House of Palladium innan det var dags att inta bubbel och en Italien-inspirerad lunch. 

Sent i säng och lite trött i håret idag.... Men vädret har varit helt fantastiskt och solen har strålat från en klarblå himmel. 


Har legat på solstolen i stora pergolan under bambutaket och läst och lyssnat på fågelkvitter och fontänens porlande innan jag flyttade ut i solen på terassen och lyssnade på podd. 

En underbar lat dag var precis vad jag behövde idag.... Ikväll har vi grillat högsrevsburgare som vi åt med dijonmajjo, picklad rödlök och krispiga grönsaker. Mums. Sen lite strykning av kläder och så har jag börjat plocka fram mer ur sommargarderoben. För nu har väl sommaren kommit på riktigt, så säg!?


Nu börjar det mörkna och jag tänder ljus och tänker att jag är lyckligt lottad som haft en så härlig helg.

Kram M <3

Inga kommentarer: