fredag 13 september 2019

Höstens snyggaste kudde och fredagsbukett

Inlägget innehåller annonslänkar






Freeeeeedag! Det är inte klokt vad veckorna springer iväg. Men veckans favoritdag är här igen. Solen skiner och helgbuketten är redan på plats. Jag har kunnat ta in blommor från trädgården hela sommaren (och kan faktiskt göra det fortfarande) men kände att nu ville jag unna mig en riktigt fin höstbukett. 

Vad gör man då? Jo, kör in till lilla staden och besöker världens bästa blomsterbutik Korsbackens Blommor. Och floristen trollade fram en bukett helt i min smak med härliga hösttoner. Vi utgick från en stor hortensia i en ljuvlig rostbrun färg och resultatet blev precis som jag önskade; hösttoner, lite vild och spretig med inslag av naturen.




Nu står buketten i finvasen från Jonathan Adler på soffbordet och den är bara hur fin som helst. Blir glad varje gång jag tittar på den. Måste bara städa över lite så blir det ännu finare. Alltså, jag fattar inte hur mycket damm det kan bli på en vecka!?




Soffhörnan har fått lite höstigare look i form av nya kuddar. Eller nya och nya, de flesta hade jag sedan tidigare. Jag brukar alltid bli sugen på toner av rost och ockragult när hösten gör sig påmind och i år är det hetare än på länge.




Ska du köpa en enda ny kudde i höst tycker jag du ska satsa på denna! Den är helt ljuvlig i precis den rätta varmgula tonen, mjuk sammet och med fina fransar runt om. Bra pris också för den kvalitén.

För att en kudde ska få den rätta looken är det viktigt att man väljer en innerkudde med fjädrar eller dun. Då kan man puffa till den och få det där mysiga inbjudande intrycket man vill uppnå. En syntetkudde som är hård och oformlig går aldrig att få till så där. 


För den rätta fluffiga looken kommer här pufftricket :-)
Skaka kudden, placera den i soffan, ta ett tvåhandsgrepp och slå till på båda kortsidorna. Därefter ett karateslag på ovansidan för det rätta vecket. Ibland kan det behövas en knuff i magen (mitt på) också.








Kuddfodralet ovan som ni ser i fåtöljerna finns fortfarande här. Så snygga och matchar de andra kuddarna helt perfekt.

Dessa har jag haft på mitt kontor tidigare men nu fick de flytta in i soffan. Det bästa när man har basfärger i sitt hem är att man kan flytta runt på möbler och detaljer och de passar in nästan överallt.


Ha en toppenfredag mina vänner!
Kram M ❤



Inga kommentarer: