fredag 20 september 2019

Så får du doftljuset att räcka längre

Inlägget innehåller annonslänk



Fredag igen och helgen står och knackar på. Här är det fullt upp med jobb och förberedelse inför helgens bravader. Men ikväll hoppas jag det blir en lugn myskväll med tända ljus och något gott att äta och dricka. Jag ska tända mitt nya härliga doftljus som jag ställt fram på soffbordet. Doftljustiderna är ju här igen. Underbart.



Tänkte dela med mig av ett suveränt tips som får doftljuset att räcka längre och brinna vackrare.
Det som är superviktigt att tänka på är att när man tänder doftljuset första gången så ska man inte vara småsnål och släcka det efter en halvtimme!

Man ska istället låta det brinna så länge så att det smälta stearinet täcker hela ytan av ljuset så det blir en ytspänning. Släcker man ljuset för snabbt blir det nämligen en grop mitt i vilket förkortar brinntiden ganska mycket faktiskt. Det kan också göra att ljuset sotar och brinner dåligt. Nej, ljuset ska smälta lager för lager så se till att ha gott om tid första gången du tänder det.

Om ditt doftljus är t ex 5 cm i diameter tar det nämligen cirka 2 timmar att få till ytspänningen över hela ljuset. 

Mitt doftljus City Maps är av märket Victorian. Detta heter New York och har en underbar doft av citrus och verbena. Det finns andra städer och dofter också i samma serie som är väldigt goda.





1. Carrara Tights / 2. Yosemite Tights / 3. Grace High Waist Tights / 4. Buddha Tights / 5. Pangea High Waist Tights / 6. Mirage Tights / 7. Atlantica High Waist Tights / 8. Maze Tights / 9. Congo High Waist Tights / 10. Ventura High Waist Tights / 11. Roar Tights / 12. Ukiah High Waist Tights / 13. Etna II High Waist Tights / 14. Nimbus High Waist Tights

Inga kommentarer: