måndag 25 juni 2018

Midsommartårta och kanonerbjudande till er

Inlägget innehåller adlinks






Hoppas ni haft en fin midsommarhelg! Kanske några av er som börjat semester nu också?

Här blev det en riktigt mysig midsommarafton med goda vänner. Vädret var soligt om än blåsigt så vi kunde i alla fall mingla runt i trädgården och även sitta ute i loungen en stund. Men sillen och även det grillade senare på kvällen intogs i orangeriet. Det är ju ändå nästan som att sitta ute.


Jag glömde helt bort att fota i min iver att vara en bra värdinna så det enda jag fick på bild var midsommartårtan. En klassisk jordgubbstårta med hembakade bottnar, lemoncurd och såklart massvis med jordgubbar och fluffig grädde.


Jag dekorerade även med myntablad och små violer och den blev väldigt uppskattad. I år cyklade jag inte med tårtan som jag gjorde förra midsommaren, haha, så den var snygg även vid serveringen.


Sen har vi faktiskt inte gjort så mycket mer i helgen. Vädret har varit toppen så det har blivit en hel del terasshäng, grillning och lite fotboll såklart.


Jag har börjat läsa en ny bok "Konsten att höra hjärtslag" och den har verkligen fångat mig. Det var ett tag sedan jag tog mig tiden att läsa en bok senast, vet inte varför faktiskt för jag älskar ju att läsa. 

Bambupallen hittar ni HÄR. Solstolen verkar tyvärr vara slut online.
Glaskaraffen är ny och den har jag suktat efter länge - sååå fin. Finns HÄR.


Jo men så gjorde jag ju rabarbersaft igår. Det sägs ju att man bara ska bara plocka rabarber fram till midsommar så jag plockade vad vi hade i pallkragen och gjorde saft. Det är inte mycket som slår hemgjord rabarbersaft en varm sommardag. Gärna med massor av is, lite citron, jordgubbar och mynta. Eller så fyller man på med lite bubbel i form av cava eller prosecco och så har man en festlig drink.



Innan jag jobbar vidare här måste jag tipsa er om superrean på inredning och möbler som pågår HÄR.


Upp till 50% rabatt på massor av varumärken inom inredning och design! Vad sägs om Ernst.


Eller kanske något fint från danska House Doctor.


De fantastiska krukorna Cloudy från DBKD är ju bara underbara eller hur!?


Kanske en klassisk ljuslykta eller något annat fint från Tom Dixon.

Tack för att ni kikade in! Vi hörs snart igen!

Kram M <3


Inga kommentarer: