torsdag 1 februari 2018

Hallen målad i Silverpil

Inlägget innehåller adlinks






Minns ni att jag berättade att helgen var ett enda långt målar-race? Tänkte att jag skulle visa lite av resultatet idag. Det var alltså den gamla långsmala hallen som fick sig en omgång med färg.

Jag tog en bild från vardagsrummet så ni är med mig på hur det ser ut idag. Längst bort ser ni öppningen mot den nya hallen och nya delen av huset och det är där den gamla ytterdörren tidigare satt.

Ja, ni ser ju hur trångt det var och där skulle det få plats alla ytterkläder, skor, handskar, väskor, paraplyer etc etc. Det blev galet trångt när man hade gäster. Vi hade en kroklist på väggen för ytterkläder samt den stora byrån som nu flyttat in i gästrummet.


Jag målade väggarna i samma kulör som i vardagsrummet/köket, det vill säga Silverpil från Alcro. Vi använde Jotuns Pure Original som är en helmatt mycket vacker färg som ger så fina skuggor på väggarna. Det är verkligen inte lätt att fota i detta mörker som råder så färgen ger inte rättvisa på bild men vi är i alla fall väldigt nöjda med resultatet.


Ett enkelt sideboard har nu flyttat in i stället för den tunga byrån och det känns så luftigt och härligt. Detta avlastningsbord har underrede i smide och toppskiva i vit marmor. Samma stil som vårt soffbord.
Bordet köpte vi på Furniturebox.se och det heter Carrie. Finns i många olika utföranden med olika sorters underrede och många olika toppskivor. Väldigt prisvärt!


Mycket kantiga former i den avlånga hallen så en rund spegel, en rund matta och detaljer med runda former kompletterar fint. Jag älskar solspeglar och denna lilla goding fann jag hos Solhem Inredning.

Just i en långsmal hall är det viktigt att bryta av med något så att energierna inte rusar fritt enligt Feng Shui. Tavlor och speglar på väggarna gör mycket för intrycket och gärna någon färg på väggen också istället för vitt. Ett litet bord med en växt och några ljuslyktor på. 


Vy från andra hållet med köket/vardagsrummet längst bort och gästrummet till vänster och tvättstugan till höger. Den här delen av huset hänger ihop med att golven är lika och de olika tonerna av grått på väggarna. En röd tråd som gör det vilsamt och harmoniskt. 




Idag skriver vi 1 februari och vi går mot ljusare tider! När jag gick in till gårdshuset med kontoret passerade jag en av krukorna utanför fönstret och där stack det upp små, små gröna blad av tulpaner som jag planterade i höstas. Så härligt!

Vi har en hel del kvar att fixa med renoveringen men nu är det ingen stress längre och det känns verkligen skönt. Januari kändes som en enda lång månad fylld med byggdamm och målarfärg på kläder, i håret, under naglarna och överallt.

Kram M <3


Inga kommentarer: