fredag 2 juni 2017

Nu blommar blåregnet i pergolan

Åh, jag önskar att ni kunde känna doften i stora pergolan just nu! Den är berusande, bedövande och alldeles, alldeles underbar.

För första gången blommar blåregnet "på riktigt" sedan det planterades för fyra år sedan. De första somrarna kom det bara någon liten enstaka blomma men i år hänger det stora "klasar" under bambutaket precis så som jag sett framför mig att det skulle se ut så småningom.

Jag blir alldeles yr av glädje och hoppas innerligt på varmt, vackert väder framöver för jag vill tillbringa hur mycket tid som helst här. Liggandes i en vilstol, dricka kaffe, läsa en bok och dofta på blåregnet :-)









Här anlände nyss en leverans med lite nytt till vår "franska hörna" av trädgården som ni kanske inte sett så mycket av tidigare. Det är där vi har boule-banan och de fina platanerna. 

Nu blir det lite nya sittgrupper och annat piff. Paketen såg oroväckande platta ut så det blir väl till att montera och skruva under helgen.

Ikväll bär det av till Skanör för tjejmiddag och det ser jag mycket fram emot.

Kram på er så hörs vi snart igen!
M <3

Inga kommentarer: