tisdag 3 januari 2017

Vår jul 2016

Hej på er! Long time, no see.... Jag har inte riktigt haft lusten att blogga på några veckor och det beror till största delen på att sjukstuga rått i det här huset. Vi hann med nöd och näppe fira julafton innan kräksjukan och influensan tog över. Usch och fy, det är ju bara sååå vidrigt.

Både maken och jag blev sjuka ungefär samtidigt så vi hade inte hjälp av varandra heller. Man hade liksom mer än nog med sig själv om man säger så.



Nåväl, nu känner vi oss mycket piggare igen och här kommer en liten tillbakablick på julen som blev väldigt mysig till och med julafton i alla fall. Den tillbringades hos mina föräldrar i Malmö tillsammans med sonen, syskon med respektive och syskonbarn.

Julmat i massor såklart, tomte, julklappar och mysig stämning. Vi sov över och på morgonen var det stor lång frukost där alla kunde plocka rester från julbordet.


Jag fick världens finaste ljusstakar av min älskling i julklapp. En så vacker trio från Hilke Collection som jag inte ens vågat drömma om att önska mig... Han hade sett att jag köpt in dessa till en kund och  klurat ut att jag själv gillade dem jättemycket. Fråga mig inte hur, är han synsk? Sen hade han gjort jordens detektivarbete med att hitta märke och var man kunde köpa dessa. 

Gissa om jag blev överraskad och glad!?! Nu pryder de vårt matbord och de är sååå pampiga. Tänder dem varje eftermiddag så jag kan njuta av dem länge.


Så fick jag även ett helt underbart halsband design Efwa Attling "Catch a falling star". 
"Fånga en fallande stjärna och önska dig allt du drömmer om. Men det är bara du som kan få dina önskningar uppfyllda." Åh.... <3




Inga kommentarer: