fredag 29 januari 2016

Sydafrika

Ni som bara vill se inredningsbilder får ta en liten paus och välkomna igen om några veckor! Ni andra är varmt välkomna att följa med oss på vår resa till Sydafrika. 

Ja, nu är vi alltså här igen. Femte gången. Och den här gången känns det alldeles speciellt och helt fantastiskt efter vad vi varit igenom. Det finns inte ord för hur tacksam jag är jag få vara här med min älskade man. Om man bortser från vårt kära Casa Vik är detta nog det stället i världen vi gillar mest att tillbringa vår tid på.

Detta fantastiska land som vi trivs så himla himla bra i. Här mår vi så bra så bra.

Resan är ju rätt lång och det var en del byten och lite stressgt på sina ställen men det äd redan glömt. VI startar med en vecka i Hermanus som ligger cirka 15 mil från Kapstaden. En supermysig ort där vi varit två gånger tidigare. Bara älskar det dramtIska landskapet med berg, klippor och den turkosblå oceanen som kastar sina vågor in mot land. 

Vi stannade till och åt lunch och intog det första glaset Sauvignon Blanc på Burgundy i hamnen innan vi checkade in på vårt hotell. Sen blev det middag på Harbour Rock i nya hamnen. Också detta ett favoritställe med häftig arkitektur, fantastisk utsikt ut över havet och underbar mat.

Här äter man en av de bästa sushi jag vet och för att inte frångå denna tradition startade vi med en sushi-platter för att sedan gå på grillade tigerräkor och avsluta med att trycka ner en pavlova med jordgubbar (jag) och créme brule (mannen). 






Inga kommentarer: