onsdag 20 augusti 2014

Höst i sovrummet

Vet ni, jag har fått världens höstkänslor redan. Det kanske inte är sååå konstigt i och för sig med tanke på senaste veckans väder med storm, regn och en temperatur som sjunkit betänkligt. Jag hade hoppats på sommar ett par veckor till men den kanske kommer tillbaka? Har ju fjolårets underbara sensommar i minnet och hade hoppats på en likadan i år.

Och när höstkänslorna kommer trillande så kommer viljan att göra om och mysa till det och "hösta" inomhus som ett brev på posten. Själv började jag med sovrummet.

Det ljusa överkastet fick ge vika för ett i mörkgrått. Hade ett i lite skrynkligt linne från Norrgavel som jag plockade fram igen. Tycker det blev en fin kontrast till de kritvita påslakanen från Beach House som ju är sååååå mjuka och gosiga och sköna. Nu har de fluffiga duntäckena åkt i igen när tropikvärmen är ett minne blott.

Grå/vita prydnadskuddar plockades ner från loftet och så hängde jag upp ett snäckhänge från Love Warriors mellan tavlorna. Lite sommar får stanna kvar ändå!

Ja nu är man redo för te och en bra bok... Men det är dags att tömma ett av gästhusen. Här ska bli kombinerat kontor och gästrum så gotta go ;-)



Inga kommentarer: