måndag 5 oktober 2020

Kuddfodral och solrosor

Inlägget innehåller annonslänk


Hej måndag! Är ni peppade för ny vecka? Jag är faktiskt, det händer mycket roligt just nu och en massa jobb och samarbeten ligger framför mig som jag ser mycket fram emot.

Helgen swischade förbi och vi var iväg hos goda vänner som bor så fint ute på landet. God mat och gott vin, massa skratt varvat med allvar precis som det ska vara. Det blev sent innan vi kom i säng så vi var allt lite trötta på lördagen. Köpte en massa skaldjur på vägen hem och lyxade till det ordentligt, så himla mysigt. Skaldjur och ett svalt Chablis, svårslaget.

Igår fick vi dra igång lite städning som legat lite efter här hemma om man säger så... Skönt när det är gjort.



En ny kudde som jag gillar jättemycket puffades till i soffan. Det är en sammetskudde från Nouvach med broderat motiv i form av en elefant. Så himla fin tycker jag. Jag har en med giraffer sedan tidigare i vårt sovrum i samma kulör som denna - nämligen Caffelatte. En mjuk beige kulör som jag verkligen gillar nu i höst och som jordar inredningen så fint.


Kuddfodralen finns i flera olika kulörer och med olika djurmotiv - alla så fina var och en på sitt vis. Med min kod SANDBLOMMAN får ni 20% rabatt på dessa sammetskuddar med djurmotiv. Bra va!?


Förra veckan när jag varit i Malmö hos frissan och var på väg hem stannade jag till på ett fält där det odlas solrosor. En skylt sa att säsongen var över för denna gång och man fick plocka gratis. Det gick ju inte att motstå (hade gärna betalt för dem också). Jag älskar solrosor och hur de piggar upp ett helt rum.

Jag får alltid mycket frågor om ljuslyktorna på bordet och ni hittar dem här. Vi har dem i Frost i färgerna Grå, Vit och Amber. Älskar verkligen dessa och de ger ett så vackert sken. Finns alltså i många olika kulörer, både frost och glaserad yta, och i olika höjder.


Som små solar på matbordet står de där. Idag skiner faktiskt solen, nässtan ingen blåst och det ska bli 16 grader så jag ska jobba undan och sen tänkte jag gå ut en sväng i trädgården. Har ett gäng lökar som behöver ner i jorden och mycket som behöver klippas ned så det är ingen brist på sysselsättning direkt. Sen ska det visst regna varje dag hur länge som helst så det gäller att passa på.

Kram M <3


Inga kommentarer: