torsdag 2 juli 2020

Smart handdammsugare och multiborste

I samarbete med Ryobi Sverige



Städning har inte högsta prioritet hos oss på sommaren. Det är bara att erkänna. Vill ju bara vara utomhus och spenderar mesta delen av den vakna tiden i trädgården.

Men trots att man inte vistas så mycket i de olika rummen blir det ändå dammtussar på golvet och man drar in smuts när man springer ut och in samt att det blåser in små löv hela tiden (för jösses vad det blåser) och man måste ju bara ha terassdörrar och fönster öppna.

Därför blev jag himla glad när i i samarbete med Ryobi fick hem en handdammsugare att testa. Så smidigt att slippa dra fram den stora dammsugaren med sladdar och grejor när man bara behöver städa över.


Det var någon som sa att det blir roligare att städa i högklackat så det var jag ju tvungen att prova, haha.
Nja, det var nog mest obekvämt måste jag säga men desto roligare var det att det var ett jädrans drag i den här dammsugaren. Swish så hade jag städat över på nedervåningen.



Det som är så bra är att den drivs av ett batteri som sedan går att flytta över till andra bra-att-ha-maskiner. Som till exempel den här smarta borsten som rengör plattor och trädäck. Passar även en massa andra trädgårdsredskap som häcksax, trimmer och så vidare. 



Den här borsten rengör effektivt vår marktegel och tar bort mossa och annat smuts. Jag körde bara med vanligt vatten men man kan även köpa till ett speciellt medel som gör att det blir ännu effektivare.


Ha nu en härlig dag!
Kram M <3



Inga kommentarer: