onsdag 15 april 2020

Mitt underbara Österlen




Gång på gång känner jag en enorm tacksamhet att vi bor just där vi bor. Med närhet till den skiftande underbara naturen gör den rådande situationen att det inte blir outhärdligt och jag känner mig aldrig inlåst här. I skogen och vid havet är man nästan alltid ensam och jag känner mig fri.



Det är så oerhört vackert nu med alla vitsippor som blommar. Tror aldrig jag sett så mycket vitsippor som det är i år faktiskt. Här sitter jag mitt i havet av de vita skönheterna i ett naturreservat som ligger bara några kilometer från där vi bor och man kan gå omkring på fina stigar i en skiftande och kuperad omgivning så man får sig allt lite motion också. Bäckhalladalen heter det.



En liten bukett med vitsippor fick följa med hem och pryder hyllan på kaminen.



På påskdagen packade vi ryggsäcken med kaffe och ostfrallor, stannade till på ett litet bageri och köpte nybakade hallonmuffins och begav oss till Drakamöllans Naturreservat. Här går man bland gröna böljande kullar och på små stigar inne i skogen.



Vi hittade en supermysig plats för vårt fika högt uppe på en av kullarna med utsikt ner över dalen.



Så har vi officiellt invigt glass-säsongen 2020. 
Frusen Glädje i Örum har ju bara världsgod glass! Inte mycket folk och alla höll avstånd så det kändes tryggt och bra.



Pistage och kalibrisk lakrits fick bli årets första.
Alltid många spännande smaker gjorda på ekologiska råvaror.

Nu väntar jag med spänning på en leverans till trädgården här hemma!
Kram M <3

This post contains adlinks from Adviral



Matching Set / Amelie Bag / Bracelet / Nike Airforce / Blazer Dress / Earrings / Yvette Sunglasses / Boots

Inga kommentarer: