måndag 9 september 2019

Varma hösttoner i sovrummet

Inlägget innehåller annonslänkar





Så vaknade man till en måndag som för första gången andades HÖST. Fuktigt, lite kyligt men uppehåll så jag studsade (hrmmm) ur sängen, satte på mig träningskläderna och tog en löprunda. Vet inte om det var den svala luften som gjorde det men jag sprang faktiskt den snabbaste rundan detta året. Härlig start på veckan!

Skönt att rensa tankarna för det har varit en känslosam helg att träffa familjen för en minnesstund för mamma som skulle fyllt år. Första födelsedagen hon inte längre finns bland oss. Men det blev en fin dag. Vi samlades i minneslunden och satte blommor och ljus och pappa läste en vacker dikt han skrivit. Sen åkte vi hem till min syster och åt goda smörrebröd och så fick vi barn varsin tavla som pappa målat och med dikten fastsatt på baksidan.


Sovrummet har fått lite höststämning eller vad tycker ni? Nu vill man ju bara boa in sig med mjuka kuddar, överkast och plädar, tända ljus och skapa mysstämning.


Det känns så mysigt och varmt med den naturnära färgskalan vi har i vårt sovrum. Visste ni att djurmotiv tillhör eld-elementet och därför känns extra mysigt och varmt? 

Inköpsställen:
Den beige pläden är från HM Home förra säsongen.

Glöm inte en ljusstake eller ljuslykta för levande ljus som skapar stämning i sovrummet. Vackra torkade gräs och pampas sätter också en härlig höststämning.


Knäppte en bild ner på vardagsrummet när jag var uppe på loftet och vattnade. Även i detta rum har jag valt en neutral färgskala men här ska in lite varmare toner i veckan tänkte jag mig. Ni får hålla utkik vad jag hittar på.

Här ramlar in roliga samarbeten och inredningsuppdrag och jag känner mig så tacksam att jag får jobba med det jag brinner för.

Ha en riktigt fin måndag mina vänner!
Kram M ❤




1. Here / 2. Here / 3. Here / 4. Here / 5. Here / 6. Here

Inga kommentarer: